Een nieuwe hobby erbij

Elke maand krijgen we hier het gemeentelijk blad met activiteiten. Daarin staat meestal niet veel voor mij, meer voor iets oudere mensen eigenlijk. Maar nu stond er een lessenreeks in die mij wel héél erg aanspreekt. Kalligrafie, ook wel gekend als humanistisch cursief. Ik heb het altijd al heel mooi gevonden, maar nu ga ik bijna drie jaar gaan poetsen bij hele lieve mensen die daar wel erg mee bezig zijn. Er hangen en staan heel veel mooie kunstwerken in huis en daardoor werd de interesse nog meer aangewakkerd.

Dus ging ik donderdag naar de eerste les en ik dacht eerst dat het echt niet zou meevallen wegens te moeilijk en ook omdat het voor linkshandigen nogal een uitdaging is. Maar oefening baart kunst en het strenge oog van meester Jan de Smedt keurde mijn vorderingen aan het eind van de les goed 🙂

Ik ben zeker dat ik er een nieuwe hobby bij heb. Ik kijk al uit naar de volgende les en hoop stiekem al om later module 1 bis en de andere modules te kunnen volgen.

En nu tijd vinden om elke dag een beetje te oefenen!

1690087_10205276701931600_7007789731533319892_nWie ook interesse zou hebben en info of cursussen zoekt kan terecht op http://www.witruimte.org

Geef een reactie

