Lentefeest!

Ik weet het, het is al veel te lang geleden dat ik nog een nieuwe blogpost maakte. Maar dat wil niet zeggen dat ik in al die tijd niks heb gemaakt! Want op 5 mei vierde onze Lucas namelijk zijn lentefeest! Een hele stap vind ik, want het is nu officieel een grote jongen aan het worden…Maar gelukkig mag ik wel nog steeds kledij maken voor hem, dus een zelfgemaakte outfit mocht niet ontbreken op zijn lentefeest natuurlijk.

Het thema van zijn feest was circus/kermis, dus daarbij dacht ik meteen aan het stofje ‘retro candy’ van Michael Miller.

stof-michael-miller-retro-candy

Een heel leuk stofje en van uitstekende kwaliteit, maar dat zijn alle stoffen van Michael Miller vind ik. Het patroon werd het vinkenhemd uit La maison Victor, maar ik maakte eentje met korte mouwen. Voor de broek koos ik voor de korte versie van de Charles pants (compagnie m.) en de gekozen stoffen daarvoor waren rode gabardine en donkerblauwe jeans. Die laatste gebruikte ik trouwens ook voor een deel in het hemd.

Ziehier dus het resultaat van de outfit en van een zalige en onvergetelijke dag!

LF3LF4LFlentefeest 21

Op de volgende foto is dan de outfit van kleine broer te zien. Ik gebruikte dezelfde patronen, de stof met de ijsjes kocht ik bij veritas (vond die zo leuk!) was behoorlijk puzzelen om het uit dat minieme stuk stof te krijgen, maar het is gelukt! De oranje stof is stetch jeans en die kocht ik bij de Meky shop te Beerst. Past perfect bij het oranje van de ijsjes vind ik. De kleren zien er al behoorlijk gekreukt uit door het vele spelen. Maar gelukkig wou ik aan het begin van het feest reeds een foto, want toen kreeg nonkel Franky het geweldige idee om met water te spelen, dus was het daarna tijd voor een andere outfit 😀 Best dat we al wat communiefeesten en zo achter de rug hebben met dezelfde familie, iedereen had dus behoorlijk wat reservekledij in de auto zitten.

_DSC9129

Zie je?

_DSC9197.JPG

En vele speeluurtjes later was het tijd voor taart! En wat voor één, ik bestelde de taart bij Wendy’s taartenatelier. Hadden we in het verleden nog gedaan voor verjaardagsfeestjes, maar nu was het toch wel een gigantische taart :-p

_DSC9241

 

 

 

5 gedachtes over “Lentefeest!

Plaats een reactie